Co to jest transport HDS?

Co to jest transport HDS?

29 kwietnia 2021 0 przez UCTB.PL

Dla każdego pracownika branży budowlanej pojęcie dźwigu HDS czy samochodu HDS jest w pełni zrozumiałe. Osoby, które z budownictwem mają niewiele wspólnego, bardzo często nie wiedzą czym są samochody z HDS i do czego mogą być wykorzystywane.

HDS oznacza Hydrauliczny Dźwig Samochodowy. Jeżeli więc mówimy o HDS, mamy na myśli zazwyczaj samochód ciężarowy, który ma zamontowany specjalny żuraw zwany przeładunkowym. Mówiąc inaczej, są to samobieżne urządzenia, służące do załadunku i rozładunku, przytwierdzone do samochodu ciężarowego.

Robocza część HDS to obrotowe ramię dźwigu. Za jego pomocą możemy przenosić różnego rodzaju ciężkie elementy. Dźwig napędzany jest, jak sam nazwa wskazuje pompa hydrauliczną. Natomiast sama pompa zasilana jest przy pomocy silnika spalinowego pojazdu, do którego przytwierdzony jest dźwig. Standardowy HDS potrafi udźwignąć od 2,5 do 16 ton, a jego ramie może wysunąć się nawet do 12 metrów. Często samochody, do których przytwierdzony jest HDS posiadają też specjalne wysuwane podpory boczne, które zwiększają stabilność całej konstrukcji.

Do obsługi tego typu maszyny potrzebne są specjalne uprawnienia i zdanie odpowiedniego egzaminu. Ponadto osoba chcąca obsługiwać to urządzenie musi być pełnoletnia i mieć uprawnienia do prowadzenia pojazdu kategorii C oraz oświadczenie od lekarza o stanie zdrowi umożliwiającym wykonywanie tego typu prac.

Samochody HDS wykorzystywane są w szeroko rozumianym przemyśle oraz budownictwie. Za ich pomocą możemy załadowywać i rozładowywać różnego rodzaju palety, kleje, cegły, prefabrykaty betonowe, pręty stalowe, więźbę dachową.

Najczęściej spotykane rodzaje dźwigów HDS to:

  • do użytku ogólnego, gdzie wysięgnik pracuje poziomo lub pionowo – hydrauliczny dźwig montowany zazwyczaj na podwoziu pojazdu
  • do wycinki leśnej, gdzie zamiast haków występują specjalne chwytaki do przenoszenia drewna
  • dźwigi HDS montowane zaraz za siedzeniem kierowcy, używane przeważnie w firmach realizujących transport, w tym transport HDS
  • dźwigi HDS również montowane w tylnej części, dodatkowo ze skrzynią ładunkową

Technologia HDS jest również często używana przez samorządy. Samochody wyposażone w HDS służą do wywozu śmieci lub są wykorzystywane przez straż pożarną. Można za ich pomocą opróżnić duży śmietnik albo podnieść z drogi zawalone podczas silnej burzy drzewo. Dźwigi HDS sprawdzają się również świetnie w pojazdach służących jako pomoc drogowa.

Każdy pojazd wyposażony w HDS może być wykorzystany do załadunku i rozładunku przewożonych towarów czy maszyn. Oznacza to, że cały proces transportu przewożonych towarów odbywa się za pomocą jednego auta: załadunek, transport i rozładunek. Nie potrzeba dodatkowych dźwigów, wózków widłowych czy innych maszyn lub sprzętów.

Usługi dźwigowe HDS mogą być realizowane przy pracach montażowych na wysokościach, np. przy montażu elementów reklamowych czy konstrukcyjnych. Niektóre samochody z HDS wykorzystywane są także w przemyśle leśnym, ponieważ ich konstrukcja umożliwia przenoszenie ściętych drzew na naczepy samochodowe.

Dużym walorem dźwigów HDS jest możliwość zastosowania różnych uchwytów i akcesoriów, dzięki czemu poradzą sobie z praktycznie każdym rodzajem ładunku.

Przewóz drogowy z wykorzystaniem HDS to prosty sposób na optymalizację procesów logistycznych, poprzez redukcję wykorzystywanego czasu oraz zasobów. 

Firmy oferujące usługę transportu HDS:

niskopodwoziowy.pl oferta transportu HDS we Wrocławiu http://niskopodwoziowy.pl/transport-hds-wroclaw oraz usługi dźwigowe http://niskopodwoziowy.pl/uslugi-dzwigowe-wroclaw

Motoryzacja w Polsce

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.