Autolawety

Autolawety

28 grudnia 2017 0 przez UCTB.PL

Autolaweta to wyspecjalizowany pojazd do transportu samochodów, maszyn i innych ładunków, dzięki autolawecie można bezpiecznie podróżować z różnymi ładunkami. Autolaweta to idealne rozwiązanie w transporcie niektórych opisanych powyżej elementów.

Autolawetę można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B.

Laweta i autolaweta służą do przewozu różnych maszyn i pojazdów. Tak samo mogą być wykorzystywane przez pomoc drogową czy też oferowane w wypożyczalniach. Zdecydowana większość postrzega tego typu środki przewozowe jako jedno i to samo, a wcale tak nie jest.

Na samym początku pojawiły się lawety. Poniekąd są to nowocześniejsze wersje znanych wszystkim z dawnych czasów wozów. Przez kolejne lata używania standardowych lawet zaczęto jednak zauważać ich znaczne wady konstrukcyjne. Z jednej strony możliwości montażu do danego typu pojazdu były dość duże, jednakże istniało bardzo poważne ryzyko urwania się haka, który mógł być mocniej wyeksploatowany. Kolejnym ważnym czynnikiem było zachowanie się lawety na drodze. Otóż po najechaniu na nierówności zaczynała ona podskakiwać i bujać się w różnych kierunkach, co stwarzało bardzo duże niebezpieczeństwo. Nie oferowała również zbyt dużej mobilności, a skręcanie jest wtedy mocno utrudnione.

Wszystko zmieniło się wtedy, kiedy pojawiły się autolawety. Zniwelowała ona wyżej opisane wady standardowej lawety, a na rynku pojawiały się instytucje takie jak autolaweta wynajem warszawa (dla użytkowników ze stolicy), które proponują wypożyczenie pojazdu na bardzo dogodnych warunkach. Autolaweta jest bardzo stabilna i nawet na nierównym terenie bardzo dobrze sobie radzi. Zespolenie części transportowej z kokpitem wpłynęło przede wszystkim na wielkie ułatwienie wykonywania wszelakich manewrów na drodze. Teraz nawet cofanie nie jest już żądnym problemem.

Właśnie z tego względu zdecydowana część firm przestała korzystać z lawet, przerzucając się na autolawety. Szczególnie widać to w przypadku pomocy drogowej.

Potrzebujesz awaryjnego zasilania prądu? Sprawdź wypożyczalnię agregatów prądotwórczych Power Factory z Warszawy. Agregat wynajem.

Motoryzacja w Polsce

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.