Autolawety

Autolawety

28 grudnia 2017 0 przez UCTB.PL

Autolaweta to wyspecjalizowany pojazd do transportu samochodów, maszyn i innych ładunków, dzięki autolawecie można bezpiecznie podróżować z różnymi ładunkami. Autolaweta to idealne rozwiązanie w transporcie niektórych opisanych powyżej elementów.

Autolawetę można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B.

Laweta i autolaweta służą do przewozu różnych maszyn i pojazdów. Tak samo mogą być wykorzystywane przez pomoc drogową czy też oferowane w wypożyczalniach. Zdecydowana większość postrzega tego typu środki przewozowe jako jedno i to samo, a wcale tak nie jest.

Na samym początku pojawiły się lawety. Poniekąd są to nowocześniejsze wersje znanych wszystkim z dawnych czasów wozów. Przez kolejne lata używania standardowych lawet zaczęto jednak zauważać ich znaczne wady konstrukcyjne. Z jednej strony możliwości montażu do danego typu pojazdu były dość duże, jednakże istniało bardzo poważne ryzyko urwania się haka, który mógł być mocniej wyeksploatowany. Kolejnym ważnym czynnikiem było zachowanie się lawety na drodze. Otóż po najechaniu na nierówności zaczynała ona podskakiwać i bujać się w różnych kierunkach, co stwarzało bardzo duże niebezpieczeństwo. Nie oferowała również zbyt dużej mobilności, a skręcanie jest wtedy mocno utrudnione.

Wszystko zmieniło się wtedy, kiedy pojawiły się autolawety. Zniwelowała ona wyżej opisane wady standardowej lawety, a na rynku pojawiały się instytucje takie jak autolaweta wynajem warszawa (dla użytkowników ze stolicy), które proponują wypożyczenie pojazdu na bardzo dogodnych warunkach. Autolaweta jest bardzo stabilna i nawet na nierównym terenie bardzo dobrze sobie radzi. Zespolenie części transportowej z kokpitem wpłynęło przede wszystkim na wielkie ułatwienie wykonywania wszelakich manewrów na drodze. Teraz nawet cofanie nie jest już żądnym problemem.

Właśnie z tego względu zdecydowana część firm przestała korzystać z lawet, przerzucając się na autolawety. Szczególnie widać to w przypadku pomocy drogowej.

Potrzebujesz awaryjnego zasilania prądu? Sprawdź wypożyczalnię agregatów prądotwórczych Power Factory z Warszawy. Agregat wynajem.

Motoryzacja w Polsce

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.