Usługa dynamicznej wymiany oleju

Usługa dynamicznej wymiany oleju

10 października 2021 0 przez UCTB.PL

Automatyczna skrzynia biegów to marzenie niejednego kierowcy. Dzięki niej jazda samochodem nabiera zupełnie innego wyrazu. Nie tylko staje się przyjemniejsza, lecz także spokojniejsza i oczywiście po prostu znacznie bardziej wygodna. Jak się jednak okazuje, każdy posiadacz automatu musi wiedzieć, że należy się z nim odpowiednio obchodzić. Podstawową sprawą, o której trzeba wiedzieć, jest regularne wymienianie oleju w przekładni. A najlepiej przy pomocy metody dynamicznej.

Dlaczego warto wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów?

Zanim jednak przejdzie się do tego, z jakiego powodu dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów jest tak ważna, najpierw trzeba zdać sobie sprawę z innej kwestii, czyli dlaczego w ogóle należy wymieniać olej w przekładni? Czemu ma to służyć?

Być może nie każdy o tym wie, ale skrzynia biegów do swojej pracy wymaga odpowiedniego smarowania. Liczne metalowe elementy ocierają się o siebie, dotykają się, a tym samym mogą się zużywać. Smarowanie powoduje, że praca całego układu jest gładka, bezproblemowa i bezpieczna. Co niezwykle ważne, podczas takiej pracy z metalowych elementów dostają się do oleju opiłki, które z biegiem czasu zanieczyszczają cały olej. Wymaga to jego regularnego wymieniania, ponieważ tym samym traci on swoje właściwości i może stanowić zagrożenie dla skrzyni biegów.

Z jakiego powodu zwykła wymiana oleju nie jest wystarczająca?

Jak wygląda wymiana oleju w przypadku klasycznej metody? Z pewnością każdy posiadacz auta widział to niejednokrotnie, ponieważ cały proces polega na odkręceniu specjalnego korka, co powoduje wyciekanie przez niego oleju. W chwili, gdy cały olej zostanie usunięty, wtedy korek jest zakręcany i od góry dolewany jest nowy.
W teorii wszystko wygląda dobrze, tylko jest w tym wypadku jeden ważny szczegół — nie cały olej tą metodą da się usunąć. Jak się szacuje, nawet połowa oleju nadal pozostanie w układzie, ponieważ nie da się jej usunąć z różnych jego części w ten sposób. Wymiana oleju w klasyczny sposób powoduje więc, że ogromna część oleju nie zostaje wymieniona, więc oczywiście będzie stanowiła zagrożenie dla skrzyni.

Jakie są wady i zalety dynamicznej wymiany oleju?

Na czym więc polega dynamiczna wymiana oleju? Pod korek spustowy podłączona zostaje specjalna maszyna, która pod ciśnieniem przepuszcza przez cały układ nowy olej. Wypłukuje z niego ten stary, co sprawia, że układ jest w pełni opróżniony. Co bardzo ważne, taka metoda powoduje jednocześnie to, że układ zostaje oczyszczony z różnego rodzaju zabrudzeń, które w innym wypadku nadal tkwiłyby w aucie.

Czy są jakieś wady takiego rozwiązania?

Oczywiście tak, a najważniejszą z nich jest wyższa cena, która wynika z konieczności zastosowania specjalnej maszyny, a także ze zużycia większej ilości oleju, który służył oczywiście do przepłukania układu.

Pomimo jednak tych wad jest to metoda zdecydowanie polecana, ponieważ za nieco większą kwotę otrzymuje się nie tylko oczyszczony układ, lecz co najważniejsze praktycznie w całości wymieniony olej w skrzyni, co oczywiście zapewnia jej idealne warunki do pracy i znacznie zmniejsza ryzyko awarii.

Trudno o dobry warsztat, który przeprowadzi dynamiczną wymianę oleju, ale sprawdź opinie dynamicznej wymiany https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/ w serwisie samochodowym Autoservice Grabowiecki.

Motoryzacja w Polsce

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe.