SEAT świętuje 10-lecie dołączenia do Volkswagen Group Polska
8 listopada 2022Mija 10 lat odkąd SEAT dołączył do Volkswagen Group Polska. W ostatniej dekadzie hiszpańska marka motoryzacyjna przeszła największą transformację i ofensywę produktową w swojej historii, wprowadzając do oferty nie tylko kolejne modele, ale także wyodrębniając ze swoich struktur zupełnie nowy brand – markę CUPRA. Dziś firma może pochwalić się najmocniejszym portfolio od początku swojego istnienia.
W październiku 2012 roku marka SEAT oficjalnie dołączyła do Volkswagen Group Polska. W ostatnich 10 latach hiszpański producent osiągnął imponujący sukces biznesowy, wychodząc obronną ręką z kryzysu pierwszej dekady XXI wieku, a także na nowo goszcząc w gronie top 20 marek motoryzacyjnych na świecie.
W tym czasie na polskie drogi wyjechały kolejne generacje SEATA Leona i SEATA Ibizy, a także zupełnie nowe modele z segmentu SUV, takie jak Ateca, Arona oraz Tarraco. Momentem zwrotnym w historii hiszpańskiego producenta było wyodrębnienie ze swoich struktur nowego brandu: marki CUPRA, która do dziś pozostaje najbardziej dynamicznie rosnącą marką motoryzacyjną w Europie.
– Pierwsza okrągła rocznica dołączenia do struktur Volkswagen Group Polska to dobra okazja, aby podsumować to, co udało nam się osiągnąć przez te 10 lat. Dzięki największej ofensywie produktowej w historii hiszpańskiego brandu, SEAT cieszy się obecnie ogromnym powodzeniem. Z kolei sukces jego młodszej siostry – CUPRY, przerósł nasze oczekiwania. Dzisiaj obie marki posiadają bardzo mocne portfolio, które podbija serca miłośników motoryzacji na całym świecie, również nad Wisłą – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektor marek SEAT i CUPRA w Volkswagen Group Polska.
Za sukcesem prowadzonej transformacji w Polsce stały efektywne działania marketingowe, które na nowo zbudowały świadomość marki wśród polskich konsumentów, a także nowoczesna sieć dealerska, która przeszła olbrzymią metamorfozę, zyskując zupełnie nową jakość oraz wysoką rentowność.
– CUPRA i SEAT to marki, które się dopełniają. Każda z nich odgrywa znaczącą rolę w strukturze firmy, posiada własną osobowość i charakter, odpowiadający na potrzeby różnych grup klientów. Ostatnie 10 lat dowodzi, że taka strategia biznesowa się sprawdza – dodaje Jakub Góralczyk, kierownik ds. PR marek SEAT i CUPRA w Polsce.
SEAT to jedyna firma, która projektuje, produkuje i sprzedaje samochody w Hiszpanii. Należy do Grupy Volkswagen, a międzynarodową działalność prowadzi z siedziby zlokalizowanej w Martorell (w prowincji Barcelona). Eksportuje 80% produkowanych pojazdów i działa w 80 krajach na wszystkich kontynentach. W 2019 roku firma SEAT sprzedała łącznie 574 100 samochodów, ustanawiając nowy rekord sprzedaży.
Grupa SEAT zatrudnia łącznię ponad 15 000 specjalistów w trzech centrach produkcyjnych zlokalizowanych w Barcelonie, El Prat de Llobregat oraz Martorell, w których powstają cieszące się dużym powodzeniem modele Ibiza, Arona i Leon. Pozostałe modele firma produkuje w Czechach, Niemczech, Portugalii oraz na Słowacji.
SEAT jest największym przemysłowym inwestorem w badania i rozwój w Hiszpanii. Posiada własne centrum oprogramowania SEAT:CODE oraz centrum technologiczne, które funkcjonuje jako centrum wymiany wiedzy łączące 1000 inżynierów. Samochody firmy już teraz mogą pochwalić się najnowszymi rozwiązaniami z dziedziny łączności, a globalny proces cyfryzacji wdrażany przez SEAT-a ma na celu promowanie przyszłości opartej na mobilności.
Stałe dążenie do innowacji przełożyło się na uruchomienie w Polsce w 2020 roku dwóch platform online ułatwiających klientom kontakt z marką SEAT oraz wybór i zakup samochodu. Wirtualny Salon dostępny na portalu SEAT.pl to interaktywny showroom oferujący ogólnodostępne pokazy samochodów na żywo oraz prywatne wideokonsultacje z doradcą, który przedstawi i omówi wybrany model. Platforma Sales Online dostępna pod adresem Sklep.SEAT.pl to z kolei kompletne narzędzie ułatwiające wyszukanie i zamówienie samochodu dostępnego w polskiej sieci dealerskiej SEAT-a. Sales Online zapewnia zarazem dostęp do atrakcyjnej oferty finansowej leasingu konsumenckiego, niedostępnego w stacjonarnych salonach marki.