Naprawa klimatyzacji w samochodzie

Naprawa klimatyzacji w samochodzie

11 października 2021 0 przez UCTB.PL

Nowoczesne samochody wyposażone są w liczne systemy bezpieczeństwa i komfortu. Mowa tu jest o komputerowym sterowaniu torem jazdy auta, czy też np. systemami multimedialnymi pozwalającymi nawet oglądać w aucie filmy. Jak się jednak okazuje, przeważająca część kierowców nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez znacznie starszego wynalazku, jakim jest klimatyzacja. Żeby jednak można było z niej wygodnie i pewnie korzystać, wymaga ona od czasu do czasu porządnego serwisu. Na czym powinien taki serwis klimatyzacji polegać?

Dlaczego przegląd klimatyzacji jest tak ważny?

Zanim jednak przejdzie się do tego, jak powinna wyglądać porządna konserwacja układu klimatyzacji w samochodzie, najpierw trzeba się dowiedzieć, z jakiego powodu jest to w ogóle tak ważna sprawa. Na co konkretnie wpływa dobry serwis klimatyzacji i czemu przeciwdziała?
Klimatyzacja, jak każdy układ mechaniczny, składa się z wielu ruchomych części, które z czasem mogą ulec po prostu awarii. Powoduje to, że w największym upale, gdy klimatyzacja pracować będzie pod największym obciążeniem, może się ona zepsuć i przestać działać.

Innego typu bardzo poważnym zagrożeniem jest fakt, że układ klimatyzacji to właściwie idealne miejsce do namnażania się licznych bakterii i pleśni, które najpierw będą powodować nieprzyjemny zapach, a potem doprowadzić mogą do pogorszenia się zdrowia osób oddychających tak zanieczyszczonym powietrzem.

Podstawowy przegląd klimatyzacji

Jeśli ktoś chce zadbać o swoją samochodową klimatyzację, w pierwszej kolejności powinien przeprowadzić podstawowy przegląd całego układu. Na czym to polega?

Przegląd klimatyzacji to przede wszystkim ocena stanu poszczególnych elementów urządzenia, a także w razie potrzeby wymiana pewnych części na nowe. Pozwala to uniknąć sytuacji, gdy któryś z elementów ulegnie awarii, co oczywiście skutkować będzie uszkodzeniem urządzenia.

Innego typu bardzo ważnym zadaniem w tym aspekcie jest ocena szczelności układu. Jak bowiem wiadomo, jednym z najważniejszych elementów klimatyzacji jest specjalny czynnik chłodniczy, który krąży w szczelnie zamkniętym układzie. W wyniku nieszczelności czynnik będzie się stopniowo z układu wydostawał, czym oczywiście prowadzić będzie do pogorszenia działania klimatyzacji. Bardzo ważne jest więc to, aby po pierwsze sprawdzić, czy układ jest szczelny i w razie czego znaleźć miejsce wycieku, naprawić je, a sam czynnik uzupełnić o wymaganą ilość.

Czyszczenie klimatyzacji

Ostatnim krokiem podczas przeprowadzania gruntownego serwisu klimatyzacji jest oczyszczenie całego układu z zabrudzenia oraz z różnego rodzaju bakterii i grzybów, które powodować będą nieprzyjemny zapach. Jak to się powinno robić?

Metody w tym wypadku są dwie, które tak naprawdę powinno się stosować jedna po drugiej. Podstawowym zadaniem jest zastosowanie tzw. ozonowania, czyli wpuszczenie do układu klimatyzacji ozonu. Gaz ten posiada silne działanie bakteriobójcze, więc będzie w stanie skutecznie oczyścić cały układ.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie płukania klimatyzacji, czyli wpuszczenia do środka specjalnego środka chemicznego, który będzie miał za zadanie usunąć z układu wszystkie zanieczyszczenia.

Naprawę klimatyzacji https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/przeglad-klimatyzacji/ zlecisz w Autoservice Grabowiecki. W ofercie również ozonowanie wnętrza samochodu https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/ozonowanie-wnetrza-samochodu-warszawa/ czy odgrzybianie klimatyzacji https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/odgrzybianie-klimatyzacji-warszawa/

Motoryzacja w Polsce

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe.