Naprawa klimatyzacji w samochodzie

Naprawa klimatyzacji w samochodzie

11 października 2021 0 przez UCTB.PL

Nowoczesne samochody wyposażone są w liczne systemy bezpieczeństwa i komfortu. Mowa tu jest o komputerowym sterowaniu torem jazdy auta, czy też np. systemami multimedialnymi pozwalającymi nawet oglądać w aucie filmy. Jak się jednak okazuje, przeważająca część kierowców nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez znacznie starszego wynalazku, jakim jest klimatyzacja. Żeby jednak można było z niej wygodnie i pewnie korzystać, wymaga ona od czasu do czasu porządnego serwisu. Na czym powinien taki serwis klimatyzacji polegać?

Dlaczego przegląd klimatyzacji jest tak ważny?

Zanim jednak przejdzie się do tego, jak powinna wyglądać porządna konserwacja układu klimatyzacji w samochodzie, najpierw trzeba się dowiedzieć, z jakiego powodu jest to w ogóle tak ważna sprawa. Na co konkretnie wpływa dobry serwis klimatyzacji i czemu przeciwdziała?
Klimatyzacja, jak każdy układ mechaniczny, składa się z wielu ruchomych części, które z czasem mogą ulec po prostu awarii. Powoduje to, że w największym upale, gdy klimatyzacja pracować będzie pod największym obciążeniem, może się ona zepsuć i przestać działać.

Innego typu bardzo poważnym zagrożeniem jest fakt, że układ klimatyzacji to właściwie idealne miejsce do namnażania się licznych bakterii i pleśni, które najpierw będą powodować nieprzyjemny zapach, a potem doprowadzić mogą do pogorszenia się zdrowia osób oddychających tak zanieczyszczonym powietrzem.

Podstawowy przegląd klimatyzacji

Jeśli ktoś chce zadbać o swoją samochodową klimatyzację, w pierwszej kolejności powinien przeprowadzić podstawowy przegląd całego układu. Na czym to polega?

Przegląd klimatyzacji to przede wszystkim ocena stanu poszczególnych elementów urządzenia, a także w razie potrzeby wymiana pewnych części na nowe. Pozwala to uniknąć sytuacji, gdy któryś z elementów ulegnie awarii, co oczywiście skutkować będzie uszkodzeniem urządzenia.

Innego typu bardzo ważnym zadaniem w tym aspekcie jest ocena szczelności układu. Jak bowiem wiadomo, jednym z najważniejszych elementów klimatyzacji jest specjalny czynnik chłodniczy, który krąży w szczelnie zamkniętym układzie. W wyniku nieszczelności czynnik będzie się stopniowo z układu wydostawał, czym oczywiście prowadzić będzie do pogorszenia działania klimatyzacji. Bardzo ważne jest więc to, aby po pierwsze sprawdzić, czy układ jest szczelny i w razie czego znaleźć miejsce wycieku, naprawić je, a sam czynnik uzupełnić o wymaganą ilość.

Czyszczenie klimatyzacji

Ostatnim krokiem podczas przeprowadzania gruntownego serwisu klimatyzacji jest oczyszczenie całego układu z zabrudzenia oraz z różnego rodzaju bakterii i grzybów, które powodować będą nieprzyjemny zapach. Jak to się powinno robić?

Metody w tym wypadku są dwie, które tak naprawdę powinno się stosować jedna po drugiej. Podstawowym zadaniem jest zastosowanie tzw. ozonowania, czyli wpuszczenie do układu klimatyzacji ozonu. Gaz ten posiada silne działanie bakteriobójcze, więc będzie w stanie skutecznie oczyścić cały układ.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie płukania klimatyzacji, czyli wpuszczenia do środka specjalnego środka chemicznego, który będzie miał za zadanie usunąć z układu wszystkie zanieczyszczenia.

Naprawę klimatyzacji https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/przeglad-klimatyzacji/ zlecisz w Autoservice Grabowiecki. W ofercie również ozonowanie wnętrza samochodu https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/ozonowanie-wnetrza-samochodu-warszawa/ czy odgrzybianie klimatyzacji https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/odgrzybianie-klimatyzacji-warszawa/

Motoryzacja w Polsce

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.