Transport i relokacja maszyn

Transport i relokacja maszyn

26 lipca 2018 1 przez UCTB.PL

Transport ponadgabarytowy, inaczej nazywany ponadnormatywnym lub nienormatywnym, dotyczy ładunków niepodzielnych, które przewożone są na zestawach drogowych przekraczających 16,5 m długości, 2,5 m szerokości, 4 m wysokości, a ich waga jest wyższa niż 42 tony.

Standard w tej branży to jednak transport ciężkiego sprzętu budowlanego, maszyn rolniczych, elektrowni wiatrowych i wszelkiego rodzaju zbiorników. Jednym z najdłuższych elementów do przewiezienia są śmigła wiatraków. Zdarza się, że do ich transportu potrzebne są zestawy drogowe o długości aż 67 m.

Na rynku można spotkać wiele firm, które oferują usługi przewozów maszyn budowlanych. Firmy, które specjalizują się w tego typu transportach świadczą także usługę pilotażu oraz kompleksową organizację załadunku i rozładunku towarów , również oferują ubezpieczenia transportowe, także ubezpieczenie OC przewoźnika.

Firmy świadczące usługi transportu maszyn budowlanych czy niskopodwoziowego powinny dysponować pojazdami dobrych marek, aby w sposób bezpieczny oraz skuteczny transportować duże urządzenia. Warto zatem zwrócić uwagę na tabor takiej firmy oraz kompleksowe podejście do świadczonej usługi.

Transport maszyn to kosztowna i nieprosta sprawa. W zależności od rozmiarów maszyny przemysłowej, transport może wymagać specjalistycznej wiedzy oraz sprzętu. Trudno oszacować koszt takiego transportu, bo składa się na niego dużo zmiennych m.in: gabaryty towaru, waga no i oczywiście odległość. Warto pamiętać zawsze, że wycena będzie indywidualna bo każda maszyna jest inna. W związku z tym trudno określić średnią cenę transportu za kilometr.

W branży ponadgabarytowej wytyczenie optymalnej trasy bywa prawdziwym wyzwaniem. Tym bardziej że jak podkreślają właściciele firm, infrastruktura drogowa w Polsce nierzadko budowana jest w nie do końca przemyślany sposób. Przykładem mogą być obwodnice – potężne pieniądze inwestowane są w wielkie ronda, które dla ładunków ponadgabarytowych okazują się nieprzejezdne. Często podczas transportu konieczne jest zdemontowanie ronda. Jedyna droga, po której wielki ładunek może je pokonać, wiedzie bowiem na wprost. Co więcej, koszt takiego demontażu ponosi klient, a na trasie zazwyczaj na jednym rondzie się nie kończy.

Średnia cena to 1,28 zł/km. Polska: Transport frezarki: Średnia cena: 0,63 zł/km Ceny: 0,45-0,98 zł/km Transport tokarki: Ceny: 1,29-2,99 zł/km Transport maszyny wulkanizacyjnej, stolarskiej Ceny: 0,84-2,93 zł/km Transport lady sklepowej, chłodniczej itp.: Średnia cena: 1,02 zł/km Ceny: 0,56-1,33 zł/km Niemcy: Średnia cena za transport maszyn na trasie DE<->PL to 0,95 zł/km. Transport maszyny typu oklejarka, okleiniarka, stolarska Średnia cena: 1,18 zł/km Ceny: 0,38-3,38 zł/km Transport frezarki Średnia cena: 0,54 zł/km Ceny: 0,42-0,66 zł/km Wielka Brytania Średnia cena transportu maszyn np. transport maszyny montażowej, transport maszyn poligraficznych na trasie GB<->PL to 0,70 zł/km. Transport spawarki niewielkich rozmiarów: Średnia cena: 0,23 zł/km Ceny: 0,17-0,29 zł/km

Samochód, przeznaczony do przewożenia przedmiotów o dużych gabarytach powinien być do tego celu odpowiednio przygotowany. Musi spełniać wymogi, mieć określoną wagę, którą może przewozić i aktualny przegląd. Kierowca musi posiadać doświadczenie w przewożeniu maszyn ponadgabarytowych. Stawiając na profesjonalistów ma się pewność, że maszyna dotrze do miejsca docelowego na czas i w całości.

Profesjonalny transport maszyn, transport HDS, przemieszczanie maszyn zamówisz na stronie suda.com.pl .

Bywa i tak, że sam profesjonalny sprzęt nie wystarcza by przewieźć maszynę budowlaną z jednego placu budowy na drugi. W takiej sytuacji niezbędny będzie pilotaż, a więc asysta, co najmniej jednego samochodu pilotującego.

– jeśli maszyna przekracza 23 metry długości, szerokość przekracza ponad 3 metry a wysokość 4,50 wystarczy jeno auto pilotażowe

– jeśli maszyna przekracza 28 metrów długości, szerokość przekracza ponad 3,60 metra, wysokość 4,70 metra a waga przekracza 60 ton wtedy potrzeba dwóch samochodów pilotażowych.

http://www.suda.com.pl/relokacja-maszyn/

Motoryzacja w Polsce

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.