Transport i relokacja maszyn

Transport i relokacja maszyn

26 lipca 2018 1 przez UCTB.PL

Transport ponadgabarytowy, inaczej nazywany ponadnormatywnym lub nienormatywnym, dotyczy ładunków niepodzielnych, które przewożone są na zestawach drogowych przekraczających 16,5 m długości, 2,5 m szerokości, 4 m wysokości, a ich waga jest wyższa niż 42 tony.

Standard w tej branży to jednak transport ciężkiego sprzętu budowlanego, maszyn rolniczych, elektrowni wiatrowych i wszelkiego rodzaju zbiorników. Jednym z najdłuższych elementów do przewiezienia są śmigła wiatraków. Zdarza się, że do ich transportu potrzebne są zestawy drogowe o długości aż 67 m.

Na rynku można spotkać wiele firm, które oferują usługi przewozów maszyn budowlanych. Firmy, które specjalizują się w tego typu transportach świadczą także usługę pilotażu oraz kompleksową organizację załadunku i rozładunku towarów , również oferują ubezpieczenia transportowe, także ubezpieczenie OC przewoźnika.

Firmy świadczące usługi transportu maszyn budowlanych czy niskopodwoziowego powinny dysponować pojazdami dobrych marek, aby w sposób bezpieczny oraz skuteczny transportować duże urządzenia. Warto zatem zwrócić uwagę na tabor takiej firmy oraz kompleksowe podejście do świadczonej usługi.

Transport maszyn to kosztowna i nieprosta sprawa. W zależności od rozmiarów maszyny przemysłowej, transport może wymagać specjalistycznej wiedzy oraz sprzętu. Trudno oszacować koszt takiego transportu, bo składa się na niego dużo zmiennych m.in: gabaryty towaru, waga no i oczywiście odległość. Warto pamiętać zawsze, że wycena będzie indywidualna bo każda maszyna jest inna. W związku z tym trudno określić średnią cenę transportu za kilometr.

W branży ponadgabarytowej wytyczenie optymalnej trasy bywa prawdziwym wyzwaniem. Tym bardziej że jak podkreślają właściciele firm, infrastruktura drogowa w Polsce nierzadko budowana jest w nie do końca przemyślany sposób. Przykładem mogą być obwodnice – potężne pieniądze inwestowane są w wielkie ronda, które dla ładunków ponadgabarytowych okazują się nieprzejezdne. Często podczas transportu konieczne jest zdemontowanie ronda. Jedyna droga, po której wielki ładunek może je pokonać, wiedzie bowiem na wprost. Co więcej, koszt takiego demontażu ponosi klient, a na trasie zazwyczaj na jednym rondzie się nie kończy.

Średnia cena to 1,28 zł/km. Polska: Transport frezarki: Średnia cena: 0,63 zł/km Ceny: 0,45-0,98 zł/km Transport tokarki: Ceny: 1,29-2,99 zł/km Transport maszyny wulkanizacyjnej, stolarskiej Ceny: 0,84-2,93 zł/km Transport lady sklepowej, chłodniczej itp.: Średnia cena: 1,02 zł/km Ceny: 0,56-1,33 zł/km Niemcy: Średnia cena za transport maszyn na trasie DE<->PL to 0,95 zł/km. Transport maszyny typu oklejarka, okleiniarka, stolarska Średnia cena: 1,18 zł/km Ceny: 0,38-3,38 zł/km Transport frezarki Średnia cena: 0,54 zł/km Ceny: 0,42-0,66 zł/km Wielka Brytania Średnia cena transportu maszyn np. transport maszyny montażowej, transport maszyn poligraficznych na trasie GB<->PL to 0,70 zł/km. Transport spawarki niewielkich rozmiarów: Średnia cena: 0,23 zł/km Ceny: 0,17-0,29 zł/km

Samochód, przeznaczony do przewożenia przedmiotów o dużych gabarytach powinien być do tego celu odpowiednio przygotowany. Musi spełniać wymogi, mieć określoną wagę, którą może przewozić i aktualny przegląd. Kierowca musi posiadać doświadczenie w przewożeniu maszyn ponadgabarytowych. Stawiając na profesjonalistów ma się pewność, że maszyna dotrze do miejsca docelowego na czas i w całości.

Profesjonalny transport maszyn, transport HDS, przemieszczanie maszyn zamówisz na stronie suda.com.pl .

Bywa i tak, że sam profesjonalny sprzęt nie wystarcza by przewieźć maszynę budowlaną z jednego placu budowy na drugi. W takiej sytuacji niezbędny będzie pilotaż, a więc asysta, co najmniej jednego samochodu pilotującego.

– jeśli maszyna przekracza 23 metry długości, szerokość przekracza ponad 3 metry a wysokość 4,50 wystarczy jeno auto pilotażowe

– jeśli maszyna przekracza 28 metrów długości, szerokość przekracza ponad 3,60 metra, wysokość 4,70 metra a waga przekracza 60 ton wtedy potrzeba dwóch samochodów pilotażowych.

http://www.suda.com.pl/relokacja-maszyn/

Motoryzacja w Polsce

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.