Naprawa klimatyzacji w samochodzie

Naprawa klimatyzacji w samochodzie

11 października 2021 0 przez UCTB.PL

Nowoczesne samochody wyposażone są w liczne systemy bezpieczeństwa i komfortu. Mowa tu jest o komputerowym sterowaniu torem jazdy auta, czy też np. systemami multimedialnymi pozwalającymi nawet oglądać w aucie filmy. Jak się jednak okazuje, przeważająca część kierowców nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez znacznie starszego wynalazku, jakim jest klimatyzacja. Żeby jednak można było z niej wygodnie i pewnie korzystać, wymaga ona od czasu do czasu porządnego serwisu. Na czym powinien taki serwis klimatyzacji polegać?

Dlaczego przegląd klimatyzacji jest tak ważny?

Zanim jednak przejdzie się do tego, jak powinna wyglądać porządna konserwacja układu klimatyzacji w samochodzie, najpierw trzeba się dowiedzieć, z jakiego powodu jest to w ogóle tak ważna sprawa. Na co konkretnie wpływa dobry serwis klimatyzacji i czemu przeciwdziała?
Klimatyzacja, jak każdy układ mechaniczny, składa się z wielu ruchomych części, które z czasem mogą ulec po prostu awarii. Powoduje to, że w największym upale, gdy klimatyzacja pracować będzie pod największym obciążeniem, może się ona zepsuć i przestać działać.

Innego typu bardzo poważnym zagrożeniem jest fakt, że układ klimatyzacji to właściwie idealne miejsce do namnażania się licznych bakterii i pleśni, które najpierw będą powodować nieprzyjemny zapach, a potem doprowadzić mogą do pogorszenia się zdrowia osób oddychających tak zanieczyszczonym powietrzem.

Podstawowy przegląd klimatyzacji

Jeśli ktoś chce zadbać o swoją samochodową klimatyzację, w pierwszej kolejności powinien przeprowadzić podstawowy przegląd całego układu. Na czym to polega?

Przegląd klimatyzacji to przede wszystkim ocena stanu poszczególnych elementów urządzenia, a także w razie potrzeby wymiana pewnych części na nowe. Pozwala to uniknąć sytuacji, gdy któryś z elementów ulegnie awarii, co oczywiście skutkować będzie uszkodzeniem urządzenia.

Innego typu bardzo ważnym zadaniem w tym aspekcie jest ocena szczelności układu. Jak bowiem wiadomo, jednym z najważniejszych elementów klimatyzacji jest specjalny czynnik chłodniczy, który krąży w szczelnie zamkniętym układzie. W wyniku nieszczelności czynnik będzie się stopniowo z układu wydostawał, czym oczywiście prowadzić będzie do pogorszenia działania klimatyzacji. Bardzo ważne jest więc to, aby po pierwsze sprawdzić, czy układ jest szczelny i w razie czego znaleźć miejsce wycieku, naprawić je, a sam czynnik uzupełnić o wymaganą ilość.

Czyszczenie klimatyzacji

Ostatnim krokiem podczas przeprowadzania gruntownego serwisu klimatyzacji jest oczyszczenie całego układu z zabrudzenia oraz z różnego rodzaju bakterii i grzybów, które powodować będą nieprzyjemny zapach. Jak to się powinno robić?

Metody w tym wypadku są dwie, które tak naprawdę powinno się stosować jedna po drugiej. Podstawowym zadaniem jest zastosowanie tzw. ozonowania, czyli wpuszczenie do układu klimatyzacji ozonu. Gaz ten posiada silne działanie bakteriobójcze, więc będzie w stanie skutecznie oczyścić cały układ.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie płukania klimatyzacji, czyli wpuszczenia do środka specjalnego środka chemicznego, który będzie miał za zadanie usunąć z układu wszystkie zanieczyszczenia.

Naprawę klimatyzacji https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/przeglad-klimatyzacji/ zlecisz w Autoservice Grabowiecki. W ofercie również ozonowanie wnętrza samochodu https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/ozonowanie-wnetrza-samochodu-warszawa/ czy odgrzybianie klimatyzacji https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/odgrzybianie-klimatyzacji-warszawa/

Motoryzacja w Polsce

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.