Autolawety

Autolawety

28 grudnia 2017 0 przez UCTB.PL

Autolaweta to wyspecjalizowany pojazd do transportu samochodów, maszyn i innych ładunków, dzięki autolawecie można bezpiecznie podróżować z różnymi ładunkami. Autolaweta to idealne rozwiązanie w transporcie niektórych opisanych powyżej elementów.

Autolawetę można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B.

Laweta i autolaweta służą do przewozu różnych maszyn i pojazdów. Tak samo mogą być wykorzystywane przez pomoc drogową czy też oferowane w wypożyczalniach. Zdecydowana większość postrzega tego typu środki przewozowe jako jedno i to samo, a wcale tak nie jest.

Na samym początku pojawiły się lawety. Poniekąd są to nowocześniejsze wersje znanych wszystkim z dawnych czasów wozów. Przez kolejne lata używania standardowych lawet zaczęto jednak zauważać ich znaczne wady konstrukcyjne. Z jednej strony możliwości montażu do danego typu pojazdu były dość duże, jednakże istniało bardzo poważne ryzyko urwania się haka, który mógł być mocniej wyeksploatowany. Kolejnym ważnym czynnikiem było zachowanie się lawety na drodze. Otóż po najechaniu na nierówności zaczynała ona podskakiwać i bujać się w różnych kierunkach, co stwarzało bardzo duże niebezpieczeństwo. Nie oferowała również zbyt dużej mobilności, a skręcanie jest wtedy mocno utrudnione.

Wszystko zmieniło się wtedy, kiedy pojawiły się autolawety. Zniwelowała ona wyżej opisane wady standardowej lawety, a na rynku pojawiały się instytucje takie jak autolaweta wynajem warszawa (dla użytkowników ze stolicy), które proponują wypożyczenie pojazdu na bardzo dogodnych warunkach. Autolaweta jest bardzo stabilna i nawet na nierównym terenie bardzo dobrze sobie radzi. Zespolenie części transportowej z kokpitem wpłynęło przede wszystkim na wielkie ułatwienie wykonywania wszelakich manewrów na drodze. Teraz nawet cofanie nie jest już żądnym problemem.

Właśnie z tego względu zdecydowana część firm przestała korzystać z lawet, przerzucając się na autolawety. Szczególnie widać to w przypadku pomocy drogowej.

Potrzebujesz awaryjnego zasilania prądu? Sprawdź wypożyczalnię agregatów prądotwórczych Power Factory z Warszawy. Agregat wynajem.

Motoryzacja w Polsce

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.